Gezond eten op vakantie

Herken je het? In het dagelijks leven ben je druk in de weer met voldoende beweging en probeer je zo gezond mogelijk te leven. Eenmaal aangekomen op je vakantieadres, gaan alle remmen los. Het liefst kom je 2 weken niet van je strandbedje af en die all-inclusive maakt het er ook niet echt gemakkelijker op. Voor veel mensen een valkuil en bij thuiskomst is de weegschaal niet bepaald aardig tegen je. Hieronder mijn tips om ook tijdens je vakantie gezond te eten.

Tip 1
Bereid je goed voor

Een goede planning is het halve werk. Speur op internet waar goede restaurants te vinden zijn op je vakantie bestemming. Neem uit voorzorg een zak havervlokken en gezonde noten mee in je koffer. Een stuk gezonder dan de croissantjes en stokbrood waar je darmen echt niet blij van worden.

Tip 2
Laat je “ik wil niet lastig zijn” gevoel thuis

Ben je in een restaurant vraag dan gerust om een portie extra groentes i.p.v. die berg friet. Geef in je B&B door waar je graag mee ontbijt. Vraag of ze een smoothie voor je willen klaarmaken als je hier behoefte aan hebt. Vragen staat vrij en voel je vooral niet bezwaard als je je voedingswensen doorgeeft.

Tip 3
Kies voor groen op je bord

Neem een salade i.p.v. bergen pasta’s of friet. Echt die koolhydraten ga je waarschijnlijk niet verbranden op dat strandbedje.

Tip 4
Drink voldoende water.
Als het warm weer is heeft je lichaam meer vocht nodig. Bezwijk liever niet voor flessen wijn of bier. Ga voor water. Voeg bij warm weer een snufje Keltisch zeezout toe aan je bidon of flesje water. Dit bevat veel mineralen. Zo voorkom je dat je ’s middags eindigt met een zak chips op het strand.

Tip 5
Doe je lichaam een plezier en blijf in beweging
Het lijkt misschien heel verleidelijk, 2 weken gestrekt op dat strandbedje maar je lijf wordt er niet echt blij van. Ga lekker de natuur in of maak een lange strandwandeling. De beste manier om te ont stressen.

En vergeet vooral niet te genieten!!!

 

 

Like&deel dit bericht