23 november 2016

Hormoonfactor

De Hormoonfactor

hormonen-aan-de-basis

Wat hebben hormonen en gezondheid dan met elkaar te maken?
Veel mensen leggen geen verband tussen klachten die ze hebben en hun hormonen. Bij vrijwel alle gezondheidsklachten, ziektes en verouderingsverschijnselen spelen hormonen een rol. Een gezonde hormoonbalans is de basis voor een gezond lichaam. Hormonen zijn daarmee echte verkeersregelaars die in feite alles bepalen. Ze zijn echter zeer gevoelig voor omgevingsfactoren.  Door verkeerde voeding, te weinig/verkeerde beweging en te veel stress kan je hormoonhuishouding snel ontregelt raken.

Als hormonen uit balans raken kunnen er allerlei klachten optreden zoals:

– overgewicht
– diabetes ll
– hormonale migraine
– bijnieruitputting
– slaapproblemen
– trage schildklierwerking
– menstruatiepijn
– PCOS
– overgangsklachten
– PMS
– huidproblemen.

….. Zomaar een greep uit de vele klachten die door hormonen veroorzaakt kunnen worden.

Deze klachten kunnen met leefstijlcoaching verholpen of worden afgezwakt. Door de specifieke hormonen die bij de klacht betrokken zijn te activeren of af te remmen met voeding of leefstijlcoaching pak je het probleem bij de wortel aan. Dit maakt dat de resultaten van mijn aanpak duurzaam zijn. Binnen de praktijk werk ik vanuit de Hormoonfactor. Dit is een succesvolle formule welke is ontwikkelt door ir Ralph Moorman. De aanpak volgens de Hormoonfactor is zeer succesvol gebleken om deze klachten te verminderen of zelfs te laten verdwijnen.

Samen op zoek naar de echte oorzaak, deze zijn vaak terug te vinden in de manier waarop jij je leven leidt.

Maar wat is en doet een trainer hormoonfactor nu eigenlijk? Een trainer hormoonfactor gaat uit van hormonen als basis van gezond leven.

Vaak worden deze gezondheidsklachten met medicatie behandelt, echter de oorzaak wordt hiermee niet opgelost. Door de hormoonfactor aanpak zullen vele vage klachten tot het verleden behoren en zal uw hormoonbalans weer hersteld worden. Een trainer hormoonfactor kijkt namelijk vanuit het hormonale systeem naar klachten, begrijpt deze en kan op basis daarvan mijn kennis inzetten om gezondheidsadviezen te geven. Een trainer hormoonfactor leert de cliënt hoe deze met kleine aanpassingen in zijn/haar levensstijl grote verschillen kan maken. Dit vraagt van de cliënt echter wel bewustwording, het nemen van verantwoordelijkheid en het doorvoeren van de nodige aanpassingen in zijn of haar levensstijl.

Je kunt beter samenwerken met je hormonen want van je hormonen win je het nooit!