28 januari 2021

Masterclass ‘Beter slapen’

 

Masterclass ‘Beter slapen’

 

          Het belangrijkste wapen tegen veroudering

 

               

                      Voeding l Hormonen l leefstijl

Val je moeilijk in slaap?
Lig je ‘s nachts vaak te woelen of slaap je onrustig?
Word je ‘s morgens ‘gebroken’ wakker?

Als je dit bekend in de oren klinkt is de kans groot dat jij bij de groep Nederlanders zit die kampt met slaapproblemen. Zelfs een derde van alle Nederlanders  slaapt slecht, wordt meerdere keren per nacht wakker en voelt zich daardoor de volgende dag niet fit. Schrikbarend vind ik het dat jaarlijks  Nederlanders zo’n 200 miljoen slaap-en kalmeringstabletten slikken om maar in slaap te komen. Goed voor de symptoombestrijding, maar de oorzaak neem je er niet mee weg. Diep slapen kost veel energie. Wanneer je lichamelijk niet optimaal gezond bent is licht slapen goedkoper dan diep slapen. Je komt slecht in slaap, wordt meerdere keren per nacht wakker en je staat moe op. Slecht slapen heeft grote gevolgen voor je gezondheid. Door de hedendaagse hectische maatschappij drijven we steeds verder af van onze natuur: we nemen een slaappil om in slaap te komen en drinken overdag cafeïne om wakker te blijven. Voor een goede slaap hebben we een goede hormoonbalans nodig. Melatonine is het hormoon wat aangemaakt moet worden voor een optimale nachtrust.

Chronisch slaaptekort pleegt roofbouw op lichaam en geest

Hoe zou het zijn?

  Om ’s morgens uitgerust op te staan?

   Binnen een half uur in slaap te vallen?

   Een onderbroken nacht te hebben?

   Voorgoed af te rekenen van woelen en nachtzweten?

Klinkt je dat niet als muziek in de oren?

Voeding
Hormonen
Leefstijl

s Nachts herstellen we. Ons lichaam herstelt tijdens je slaap. Je lever, je darmen, je lichaamscellen, waar ze overdag hard moeten werken herstellen ze tijdens je slaap. Als je die niet genoeg krijgt herstel je dus niet genoeg of minder goed. Dit uit zich op allerlei manieren. De volgende dag ben je moe, je krijgt meer zin om te snacken omdat je verzadigingshormoon ghreline minder goed werkt. Te weinig slaap heeft veel invloed op ons immuunsysteem en suikerstofwisseling en kan veel lichamelijke processen in de war schoppen.
Voldoende slaap is belangrijk voor lichamelijke, geestelijke en psychische gezondheid van de mens.                  Slaap je niet voldoende dan onderdruk je je immuunsysteem met meer kans op griep en ziekte.                  Melatonine is je allergrootste antioxidant. Of anders gezegd: door een slechte slaap verouder je relatief sneller.

Het mooiste wat je jezelf kan geven

Wil jij graag beter slapen? In deze masterclass ‘Beter slapen’ krijg je alle ins en outs wat er precies nodig is voor een goede slaap. Zo gaan we alle hormonen bespreken die hier bij betrokken zijn. Onze hormonen kunnen ervoor zorgen dat we urenlang in bed wakker liggen. Tevens komen er nog een aantal fysieke aspecten bij die onlosmakelijk verbonden zijn met een goede nachtrust. Een goede nachtrust is essentieel voor je vitaliteit en gezondheid maar ook voor je gezonde gewicht. Het is bijna onmogelijk om een gezond gewicht te bereiken als je te weinig slaap krijgt. Uit ervaring weet ik dat slecht slapen roofbouw is op je gezondheid. .

Ik deel al mijn kennis  en adviezen graag met jou. Als je kampt met slaapproblemen, hoop ik dat je er vandaag nog de nodige tips eruit kan halen die ervoor kunnen zorgen dat je je vandaag al beter voelt.

 

 

‘Beter slapen’ is een E-learning dat bijdraagt aan:

  • Inzicht in de slaapproblematiek
  • Tips voor een betere nachtrust 
  • Hoe hormonen je nachtrust bepalen
  • Voeding en leefstijladvies 

Masterclass ‘Beter slapen’ € 19,90

Ben je klaar met slapeloze nachten? 

Masterclass ‘Beter slapen’

 

 

                                              E-learning met alles wat er nodig is voor een goede slaap

 

                            Van klacht tot kracht, met voeding en leefstijl je klachten laten afzwakken 

 

                                                     Persoonlijk tussentijds e-mail ondersteuning